Zásady filtrování a třídění výrobků

Filtrování výrobků

Filtrování umožňuje uživateli snížit počet položek v seznamu vyřazením produktů, které nesplňují určitá kritéria. Tato funkce je zase užitečná pro zákazníky, kteří již mají určitou představu o tom, co hledají. Zatímco možnosti třídění mohou být stejné pro všechny kategorie v obchodě, u filtrování je to jinak. Kritéria filtrování musí být specifická pro každou kategorii. V internetovém obchodě se vyplatí zavést filtrování, protože příliš velký výběr může zákazníky zahltit. Je obtížnější porovnat a vybrat jeden ze 100 produktů než jeden z 10. Navíc se pomocí filtrů zobrazují produkty, které nejvíce odpovídají preferencím zákazníků. Snížení počtu možností produktu vede ke zvýšení míry konverze. Zkrácení doby potřebné k nalezení správného produktu navíc urychluje dokončení transakce.
Třídění výrobků

Třídění výrobků

Třídění produktů podle konkrétních kritérií může být užitečné zejména pro uživatele, kteří si ještě nejsou jisti, co hledají. Na rozdíl od filtrování se nejedná o vyřazení produktů ze seznamu, ale o určité pořadí zobrazení. Proč online nakupující vůbec potřebují funkci třídění? Především v počáteční fázi nákupního procesu nemusí mít nutně jasné preference, čím by měl produkt vynikat, a svá omezení, včetně rozpočtu. Když si prohlédnou roztříděný seznam a zjistí, co je v obchodě k dispozici, jsou často připraveni změnit své původní předpoklady. Někdy nechtějí používat filtry, které odstraňují produkty nesplňující definované vlastnosti, aby jim neunikly žádné návrhy. Použití filtrů může selhat i v případě, že si uživatel není jistý vlastnostmi, které by měl hledaný produkt mít. Stručně řečeno, třídění umožňuje zobrazit všechny produkty v dané kategorii, ale podle určitého klíče.

Příklady možností třídění: nejčastěji nakupované, dostupnost produktu, název a cena.

Načítání...